Ładowanie akumulatora w samochodzie.

Speedometer Gauge Reading at Zero

Nie trzeba wyjmować akumulatora do ładowania ale czasem należy go odłączyć od instalacji pojazdu.

Podczas ładowania akumulatora nie używać otwartego ognia, gdyż może to doprowadzić do eksplozji akumulatora. Ładowanie powinno się odbywać w pomieszczeniu ze sprawną wentylacją. Akumulatory ładujemy za pomocą prostownika. Jeżeli do ładowania użyjemy inteligentnego, impulsowego prostownika z mikroprocesorem to możemy ładować akumulator w pojeździe bez konieczności odłączania klem (szczegóły w instrukcji obsługi prostownika). Stosując natomiast zwykły prostownik transformatorowy powinniśmy postępować następująco:

  1. Wymontować akumulator ściągając najpierw klemę ujemną a następnie dodatnią
  2. Oczyścić zaciski odkręcić korki, sprawdzić poziom elektrolitu i w razie potrzeby uzupełnić wodą destylowaną (nie dotyczy akumulatorów bez możliwości uzupełniania poziomu elektrolitu). Nigdy nie dolewać kwasu !
  3. Podłączyć przewód dodatni z prostownika z klemą dodatnią , a ujemny z klemą ujemną.
  4. Włączyć prostownik i ładować akumulator prądem o natężeniu10% jego pojemności znamionowej np. akumulator 50Ah prądem 5A a 74Ah prądem 7,4A przez 10 godzin.
  5. Ładowanie należy prowadzić do uzyskania przez elektrolit gęstości 1.28g/cm3
  6. Należy zatrzymać lądowanie jeżeli temperatura elektrolitu przekroczy 55°C.
  7. Podczas ładowania może nastąpić zjawisko intensywnego gazowania co wiąże się z niebezpieczeństwem wybuchu. Przy ładowaniu akumulatora powstaje wodór. Wodór w połączeniu z powietrzem tworzy mieszankę wybuchową, która może eksplodować pod wpływem iskry elektrycznej. Stąd ładowanie akumulatorów należy przeprowadzać w dobrze wentylowanych wnętrzach lub na otwartym terenie.

Jak ładować akumulatory żelowe i AGM.

Ładowanie akumulatorów AGM i żelowych powinno odbywać się przy pomocy specjalnych ładowarek. Ładowanie tych akumulatorów różni się napięciem końcowym ładowania, które w przypadku akumulatorów AGM i żelowych powinno wynosić 14,8V

Dobór napięcia ładowania dla akumulatora.

Dla akumulatorów o napięciu znamionowym 6V:

– przy pracy buforowej 6,9 V

– przy pracy cyklicznej 7,25 V

Dla akumulatorów o napięciu znamionowym 12V:

– przy pracy buforowej 13,8 V

– przy pracy cyklicznej 14,5 V.

Zadzwoń teraz!
Scroll to Top