Demontaż akumulatora.
Przed wymontowaniem akumulatora należy wyłączyć układ zapłonowy oraz wszystkie odbiorniki w pojeździe. Jeżeli pojazd wyposażony jest w centralny zamek, należy również wyciągnąć z niego kluczyki. Pozwoli to uniknąć zatrzaśnięcia kluczyków w środku. Demontując akumulator jako pierwszą odłącza się klemę ujemną, następnie klemę dodatnią (przy montażu postąp odwrotnie-klema ujemna ostatnia). Następnie odkręć akumulator od podstawy i wyciągnij z pojazdu. Stary akumulator należy przekazać do utylizacji w punkcie zakupu nowej części.
Montaż nowego akumulatora
Przed zamontowaniem akumulatora należy sprawdzić czystość klem. Jeżeli są brudne należy je dokładnie wyczyścić przy pomocy specjalnego przyrządu do czyszczenia klem lub papieru ściernego. Następnie montujemy akumulator w pojeździe w miejscu przeznaczonym przez producenta pojazdu. Ważne jest aby akumulator był solidnie zamocowany do nadwozia czy ramy pojazdu, ponieważ każde wibracje i wstrząsy mogą doprowadzić do spływu masy czynnej a to znacznie skróci jego żywotność. Po prawidłowym zamocowaniu, należy zakonserwować bieguny akumulatora przy pomocy wazeliny technicznej lub specjalnie do tego przeznaczonego preparatu. Następnie jako pierwszą zakładamy klemę dodatnią a ujemną zakładamy ostatnią. Po prawidłowym zamontowaniu akumulatora należy obowiązkowo sprawdzić napięcie ładowania w pojeździe oraz można skontrolować pobór energii na postoju przy wyłączonym pojeździe.
Utrzymanie akumulatora.
Żeby nowy akumulator służył nam jak najdłużej nie wolno o nim zapominać. Wskazówki jak dbać o akumulator można przeczytać we wpisie: „Co zrobić aby akumulator służył jak najdłużej?„